|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
Panstwa czlonkowskie UE zostaly zobowiazane do zapewnienia, ze kompetentne wladze, na podstawie informacji zawartych w Zgloszeniu, w Raporcie o bezpieczenstwie, badz w wyniku dzialan kontrolnych, zidentyfikuja zaklady, ktore z uwagi na swoja lokalizacje moga spowodowac w razie wystapienia awarii nasilenie jej skutkow. Zostalo doprecyzowano, ze artykul 9 dotyczy zakladow zwiekszonego, jak i duzego ryzyka lub grupy zakladow w ktorych ryzyko lub skutki powaznych awarii moga byc zwiekszone ze wzgledu na polozenie geograficzne takich zakladow lub umiejscowienie ich w poblizu takich zakladow oraz miejsc skladowania substancji niebezpiecznych w zakladzie. Dotychczasowy zapis w Dyrektywie Seveso II, ze panstwa czlonkowskie musza zapewnic, ze w przypadku takich zakladow… zostal, w celu uscislenia, zmieniony na: panstwa czlonkowskie zapewnia, aby prowadzacy zaklad zidentyfikowal. Zapis ten dotyczacy obowiazku, wymiany informacji umozliwiajacych uwzglednienie we wszystkich procedurach (poza Zgloszeniem) charakteru i zasiegu ogolnego zagrozenia powazna awaria, wymiany informacji miedzy zakladami, wspolpracy w zakresie informowania opinii publicznej i sasiednich obiektow, a takze przekazywania informacji wlasciwej wladzy odpowiedzialnej za przygotowanie Zewnetrznych planow operacyjno-ratowniczych zostal utrzymany. W odniesieniu natomiast do dokumentu Zgloszenia, w artykule 9 zostal dopisany ustep 2: W przypadku gdy wlasciwy organ posiada dodatkowe informacje przekazane mu przez prowadzacego zaklad zgodnie z art. 7 ust. 1 lit. g) (informacje zawarte w Zgloszeniu dotyczace najblizszego otoczenia – przypis autora), udostepnia te informacje danemu prowadzacemu zaklad, jezeli wymaga tego stosowanie niniejszego artykulu.
|
|