Informacje ogólne
Przepisy polskie
Przepisy międzynarodowe
Procedura zaliczania
Procedura zgłoszenia
PZA + SZB
Raport o bezpieczeństwie
Efekt domina
Zmiany w ZDR oraz ZZR
Plany operacyjno-ratownicze
Reagowanie na awarie
Zgłaszanie awarii do GIOŚ
Informowanie społeczeństwa
Zagospodarowanie terenów
Inspekcje, kontrole, nadzór
Transgraniczne skutki awarii
Odpowiedzialność i sankcje
..
|
Dyrektywa Seveso II
|
Dyrektywa Seveso III
|
Porównanie Dyrektywy Seveso II i Dyrektywy Seveso III
|
Omówienie postanowień przepisów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz konwencji nr 174 Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP)
|
Akty prawne
Akty prawne
Aktualny stan prawny
(grudzień 2012 r.)
Dyrektywa Seveso III w języku polskim
Preambuła do Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/18/UE w sprawie kontroli zagrożeń poważnymi awariami związanymi z substancjami niebezpiecznymi, zmieniająca, a następnie uchylająca dyrektywę Rady 96/82/WE
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/18/UE w sprawie kontroli zagrożeń poważnymi awariami związanymi z substancjami niebezpiecznymi, zmieniająca, a następnie uchylająca dyrektywę Rady 96/82/WE
Załącznik I. Substancje niebezpieczne
Załącznik II Minimalny zakres danych i informacji, które należy uwzględnić w raporcie o bezpieczeństwie, o którym mowa w art. 10
Załącznik III Informacje, o których mowa w art. 8 ust. 5 i w art. 10, dotyczące systemu zarządzania bezpieczeństwem i organizacji zakładu, mające na celu zapobieganie poważnym awariom
Załącznik IV Dane i informacje, które należy uwzględnić w planach operacyjno-ratowniczych, o których mowa w art. 12
Załącznik V Informacje przekazywane społeczności zgodnie z art. 14 ust. 1 i art. 14 ust. 2 lit. a)
Załącznik VI Kryteria zgłaszania Komisji poważnej awarii zgodnie z art. 18 ust. 1
Załącznik VII TABELA KORELACJI
Dyrektywa Seveso III w języku angielskim
Preamble to Directive 2012/18/EU of the European Parliament and of the Council on the control of major-accident hazards involving dangerous substances, amending and subsequently repealing Council Directive 96/82/EC
Directive 2012/18/EU of the European Parliament and of the Council on the control of major-accident hazards involving dangerous substances, amending and subsequently repealing Council Directive 96/82/EC
ANNEX I DANGEROUS SUBSTANCES
ANNEX II Minimum data and information to be considered in the safety report referred to in Article 10
ANNEX III Information referred to in Article 8(5) and Article 10 on the safety management system and the organisation of the establishment with a view to the prevention of major accidents
ANNEX IV Data and information to be included in the emergency plans referred to in Article 12
ANNEX V Items of information to the public as provided for in Article 14(1) and in point (a) of Article 14(2)
ANNEX VI Criteria for the notification of a major accident to the Commission as provided for in Article 18(1)
ANNEX VII CORRELATION TABLE
Decyzja Komisji 98/433/WE w sprawie jednolitych kryteriów zwolnienia z wymogów zgodnie z artykułem 9 dyrektywy Rady 96/82/WE
Decyzja Rady 98/685/WE dotycząca zawarcia konwencji w sprawie transgranicznych skutków awarii przemysłowych
Dyrektywa Seveso II w języku polskim
Preambuła do dyrektywy Rady 96/82/WE dotyczącej zarządzania zagrożeniami poważnymi awariami z udziałem substancji niebezpiecznych
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2003/105/WE zmieniającej dyrektywę Rady 96/82/WE: Preambuła oraz postanowienia dyrektywy
Dyrektywa Rady 96/82/WE dotycząca zarządzania zagrożeniami poważnymi awariami z udziałem substancji niebezpiecznych. Tekst jednolity Dyrektywy Seveso II
Załącznik I. Zastosowanie dyrektywy
Załącznik II. Minimalny zakres danych i informacji, które mają być zawarte w raporcie o bezpieczeństwie, opisanym w artykule 9
Załącznik III. Zasady odnoszące się do artykułu 7. oraz informacje odnoszące się do artykułu 9, dotyczące systemu zarządzania i organizacji zakładu z punktu widzenia zapobiegania poważnym awariom
Załącznik IV. Dane i informacje, które powinny być zawarte w planach awaryjnych [operacyjno-ratowniczych]
Załącznik V. Informacje, jakie powinny być przekazane społeczeństwu
Załącznik VI. Kryteria powiadamiania Komisji o awarii, zgodnie z artykułem 15(1)