|
Informator dla osób - Ponowienie
|
Po upływie terminu ważności certyfikatu kompetencji, na wniosek certyfikowanej osoby (złożony co najmniej 3 miesiące przed upływem ważności certyfikatu kompetencji) Ośrodek przeprowadza proces ponowienia certyfikatu kompetencji. W przypadku złożenia wniosku o ponowną certyfikację w terminie późniejszym, decyzja o certyfikacji może być podjęta w terminie do 7 miesięcy od daty upływu ważności certyfikatu. Data wydania i początku ważności certyfikatu nie może być wcześniejsza od daty decyzji o certyfikacji/recertyfikacji. Po upływie 7 miesięcy od daty upływu ważności certyfikatu nie jest możliwe ponowienie ważności certyfikatu kompetencji. Zgodnie z zobowiązaniami certyfikowanej osoby, należy zaprzestać powoływania się na certyfikat kompetencji w okresie pomiędzy upływem ważności poprzedniego certyfikatu a datą ponownej certyfikacji.
Warunkiem ponowienia certyfikacji kompetencji jest:
- przedłożenie dokumentów świadczących o tym, że osoba certyfikowana podwyższała w okresie ważności certyfikatu kompetencji swoje kwalifikacje w dziedzinie związanej z zakresem działalności objętej certyfikatem,
- spełnienie wymagań stawianych certyfikowanej osobie przez Ośrodek w trakcie sprawowania nadzoru nad jego działalnością w zakresie objętym certyfikatem kompetencji,
- brak skarg na poziom wiedzy i umiejętności certyfikowanej osoby oraz nie przekraczanie i nie nadużywanie uprawnień wynikających z certyfikatu kompetencji,
- potwierdzenie, że certyfikowana osoba nie zaprzestała działalności związanej z kompetencjami potwierdzonymi certyfikatem.
|
|
|