HILTON
W styczniu 2003 roku Wolfgang Neumann został mianowany na prezesa spółki HIlton na Wielką Brytanię i Irlandię. Posiadając długoletnie doświadczenie w sektorze hotelowym zdawał on sobie sprawę jak istotne dla działalności hotelowej jest zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy. Od samego początku swojej działalności Wolfgang Neumann postawił na pierwszym miejscu sprawy BHP, w których widział czynnik poprawy efektywności przedsiębiorstwa. Jego celem było usprawnienie komunikacji w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy zwłaszcza usprawnienie i zwiększenie zgłaszalności wypadków przy pracy i zdarzeń potencjalnie wypadkowych oraz przekazywania informacji o osiągnięciach w zakresie bezpieczeństwa.
Dzięki nowemu podejściu do zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
- włączono aspekty BHP do wszystkich działań operacyjnych (zakupy, serwis, IT),
- stworzono sieć służb BHP na potrzeby hoteli działających na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii,
- spawy BHP stały się stałym punktem omawianym na spotkaniach kierownictwa.
Wolfgang Neumann aktywnie włączał się w zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy:
- osobiście uczestniczył w spotkaniach pracowników służb BHP,
- osobiście wysyłał miale do pracowników propagujące sprawy bezpieczeństwa i inicjatywy podejmowane w tym zakresie,
- współpracował z zespołem ds. badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy,
- osobiście przeglądał dokumentację BHP, sprawdzał czy cele strategiczne przedsiębiorstwa i cele w zakresie bezpieczeństwa nie są sprzeczne i czy są realizowane.
Osiągnięte efekty:
W latach 2003-2004 poziom bezpieczeństwa w sieci hoteli Hilton na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii znacząco wzrósł. Wzrosła wiedza i świadomość pracowników i kierowników w zakresie kosztów i korzyści w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy. Znacznie poprawiła się komunikacja między kierownictwem i personelem co przyczyniło się do lepszego funkcjonowania hoteli.