|
Deklaracja Polityki jakości w zakresie certyfikacji osób
|
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy prowadzi politykę zmierzającą do zapewnienia najwyższej jakości wszelkich działań związanych z certyfikacją kompetencji osób w celu zaspokojenia oczekiwań i potrzeb wszystkich klientów oraz pozyskania i utrzymania ich zaufania.
Zasady prowadzenia certyfikacji są udostępniane bez ograniczeń, a procedury związane z certyfikacją umożliwiają dostępność do działalności CIOP-PIB dla wszystkich klientów oraz traktowanie ich jednakowo i bez żadnych preferencji.
Działalność CIOP - PIB w zakresie certyfikacji kompetencji osób jest zgodna z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17024 „Ocena zgodności. Ogólne wymagania dotyczące jednostek certyfikujących osoby”. Intencją realizowanej polityki jakości jest osiąganie następujących celów:
świadczenie usług na wysokim poziomie jakościowym spełniającym standardy europejskie i światowe oraz oczekiwania klientów, ciągłe doskonalenia jakości procesu certyfikacji, zapewnienie możliwości rozwoju i podwyższanie kompetencji zatrudnionego personelu, uzyskanie powszechnego zaufania do prowadzonej certyfikacji. W celu realizacji polityki jakości w zakresie certyfikacji kompetencji osób zapewnia się odpowiednie środki oraz przyjmuje się następujące zasady: politykę jakości określa i nadzoruje Dyrektor Instytutu, osobą odpowiedzialną za realizację polityki jakości oraz system jakości i jego dokumentację jest Kierownik Ośrodka Certyfikacji Osób i Systemów Zarządzania, do wspólnego działania w celu zapewnienia jakości certyfikacji są włączone wszystkie komórki organizacyjne Instytutu związane z procesem certyfikacji oraz specjalistyczny Komitet Techniczny, zapewnia się poufność wszystkich informacji uzyskanych w procesie certyfikacji, zapobieganie powstawaniu niezgodności w systemie jakości jest obowiązkiem wszystkich pracowników komórek organizacyjnych Instytutu, związanych z procesem certyfikacji personelu.
Ośrodek Certyfikacji Osób i Systemów Zarządzania działa zgodnie z zasadami określonymi w Księdze jakości, procedurach i programach certyfikacji Ośrodek Certyfikacji Osób i Systemów Zarządzania działa bezstronnie i niezależnie, płace personelu nie są bezpośrednio zależne od liczby wydanych certyfikatów ani - w żadnym razie - od wyników certyfikacji.
Na realizację polityki jakości są zapewnione niezbędne środki.
Polityka jakości jest znana personelowi Ośrodka Certyfikacji Osób i Systemów zarządzania, który stosuje w praktyce zasady określone w dokumentach systemu jakości.
|
|