Wydanie: 1Data wydania: 2005-01-01



NDD-02 Opracowanie i nadzorowanie zmian w dokumentacji systemu zarządzania

    Brak wersji archiwalnych.

I. CEL PROCESU
Celem procesu jest zagwarantowanie, że dokumentacja w zakresie Systemu Zarządzania jest:
- opracowywana, weryfikowana i wdrażana w oparciu o ustalone i powszechnie obowiązujące wzorce i zasady,
- odpowiednio zarządzana przez właściwe jej przeglądanie, aktualizację, ewidencjonowanie zmian i archiwizację,
- dostępna dla pracowników w elektronicznym serwisie intranetowym Systemu Zarządzania.
Celem procesu jest także zapewnienie integralności procedur SZ z innymi wewnętrznymi aktami normatywnymi stosowanymi w firmie.


II. PRZEDMIOT I ZAKRES STOSOWANIA PROCESU
Zakres obowiązywania procesu: dotyczy wszystkich komórek organizacyjnych.

III. TERMINOLOGIA
1. Terminologia stosowana w niniejszej procedurze jest zgodna z terminologią określoną w normie PN-EN ISO 9000:2001 "Systemy zarządzania jakością - Podstawy i słownictwo".
2. Stosowane skróty nazw poszczególnych komórek organizacyjnych są zgodne z obowiązującym schematem organizacyjnym.
3. SZ - System Zarządzania
4. SZBHP - System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy


IV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I SPOSÓB POSTĘPOWANIA
 Funkcja  Stanowisko  Opis postępowania
Zaproponować zmiany w dokumentacji SZBHP i przekazać informację Pracownik firmy 1. Określić we wniosku potrzebę zmian w dokumentacji systemu zarządzania.

2. Potrzeba zmian we wniosku może być określona na podstawie analizy dokumentacji w formie papierowej lub elektronicznej w oprogramowaniu DGA Quality.

3. Wniosek przekazać w formie elektronicznej lub papierowej.

Czas realizacji: w zależności od potrzeb, w przypadku zmian dokumentacji wynikających ze zmian w wymaganiach prawnych - NIEZWŁOCZNIE.
Zadecydować o zaakceptowaniu zgłoszonej potrzeby zmian w dokumentacji SZBHP Właściciel procesu;

Pełnomocnik ds. SZ BHP
Czas realizacji: 2 tygodnie
Uwaga: w zakresie zmian dot. procesów decyzję podejmuje Właściciel procedury, w pozostałych przypadkach Pełnomocnik.
Poinformować o odrzuceniu zgłoszonej potrzeby zmian w dokumentacji Pełnomocnik ds. SZ BHP;

Właściciel procesu
Osoba, która odrzuca wniosek o zminę w dokumentacji informauje o tym wnioskującego oraz przesyła Wniosek ze stosowną adnotacją.

Czas realizacji: 2 tygodnie od odtrzymania wniosku.
Określić skład zespołu opracowującego zmianę w dokumentacji SZBHP Pełnomocnik ds. SZ BHP;

Właściciel procesu
Skałd Zespołu może być jednosobowy w zależności od potrzeb.

Czas realizacji: 7 dni od otrzymania wniosku.
Przygotować projekt dokumentu SZBHP Zespół ds. opracowania dokumentacji SZ BHP 1. Zapoznać się z propozycją zmian określonych we wniosku.

2. Przygotować projekt dokumentu systemu zarządzania zgodnie z wymaganiami dla dokumentacji.

Uwaga: Każda procedura musi zawierać następujące punkty:

- co należy wykonywać,

- kto to powinien wykonywać - odpowiedzialności,

- kiedy to powinien wykonywać,

- jakie zdarzenie inicjuję podjęcie działań.

Treść dokumentu powinna być przejrzysta i zrozumiała.

Pozostałe elementy związane z realizacją poszczególnych procesów powinny być napisane w formie instrukcji lub załącznika do procesu lub przywołane jako dokument związany z realizacją danego procesu.

Księga systemu musi zawierać: tytuł, numer wydania, datę wydania, charakterystykę systemu, MAPA PROCEDUR,

Dodatkowo może zawierać:

- Strukturę procesów (Drzewo funkcji),

- schemat organizacyjny jednostek organizacyjnych objętych systemem,

- listę oraz opis procesów, procedur objętych systemem,

Czas realizacji: 14 dni od daty powołania zespołu opracowującego zmianę w dokumentacji systemu zarządzania chyba, że Pełnomocnik zadecyduje inaczej.
Sprawdzić integralność dokumentacji SZBHP po zmianie dokumentacji Pełnomocnik ds. SZ BHP Należy sprawdzić integralność zmian podstawowymi unormowanymi i zasadami realizacji czynności w Firmie.
Czas realizacji: 2 tygodnie po zakończeniu prac Zespołu.
Zatwierdzić projekt dokumentu SZBHP Dyrektor Generalny (D) Brak opisu
Uaktualnić bazę danych z dokumentacją SZBHP Pełnomocnik ds. SZ BHP 1. Wprowadzić zmianę w bazie danych DGA Process zgodnie z zatwierdzonymi zmianami.

2. Aktualizować bazę danych.
Czas realizacji: 2 dni do zatwierdzenia.
Przekazać nowy dokument SZBHP właściwym komórkom (zgodnie z zapisami w Rejestrze) Pełnomocnik ds. SZ BHP Brak opisu
Zaktualizować dokumentację posiadaną w komórce organizacyjnej Kierownik komórki organizacyjnej 1. Usunąć nieaktualną dokumentację / dokument.

2. Wprowadzić nowy dokument.

Czas realizacji: niezwłocznie po aktualizacji.
Poinformować pracowników o zmianach w dokumentacji Kierownik komórki organizacyjnej Brak opisu
Postępowć zgodnie z dokumentacją SZBHP Pracownik firmy Czas realizacji: na bieżąco

V. ZAPISY
Lp.Nazwa dokumentuUmiejscowienieForma przechowywaniaOkres przechowywaniaPostępowanie z dokumentem po okresie przechowywania
1Dokument SZBHP Pełnomocnik ds. SZBHP oraz zainteresowana komórka organizacyjna Papierowa lub elektroniczna Do czasu aktualizacjiNiszczenie lub usuwanie, Pełnomicnik - archiwizacja
2NDD-02-01 Wniosek o zmianę dokumentacji SZBHP Pełnomocnik ds. SZBHP Papierowa lub elektroniczna 3 lataNiszczenie, usuwanie

VI. ZAŁĄCZNIKI
  • Brak

VII. REJESTRY
  • Rejestr kopii nadzorowanych

VIII. DOKUMENTY ZWIĄZANE
  • Dokumentacja SZ BHP

IX. UCZESTNICY PROCESU
 Lp. Uczestnik
 1 Dyrektor Generalny (D)
 2 Kierownik komórki organizacyjnej
 3 Pełnomocnik ds. SZ BHP
 4 Pracownik firmy
 5 Właściciel procesu
 6 Zespół ds. opracowania dokumentacji SZ BHP

X. TABELA ZMIAN
 Lp. Treść zmiany Data
 1  
 



 Opracował Sprawdził Zatwierdził
 Tomasz Izydorczyk Małgorzata Pęciłło ---
 14-10-2004